strålkastare
Erik Sandblom
2005-11-16 10:39:03 UTC
Hej

När jag fick min nya Bromptoncykel så pekade strålkastaren ner lite för
mycket, så jag fick en ljus kägla på asfalten, men såg inte alla som
promenerade med sina hundar. Nu har jag bockat upp den och kan se skyltar
säkert 500m bort, så jag får nog bocka tillbaka den en aning...

För nåt år sen, på en annan cykel, så blinkade en bilist åt mig när jag
hade strålkastaren uppått, så jag justerade den neråt. Bilisten tyckte väl
jag bländade.

Båda strålkastare är moderna dynamo, så de lyser rätt kraftigt.

Hur gör ni andra? Är ni mer rädda för hål på en obekant, dåligt upplyst
väg, eller för osynliga trafikanter? Blir man verkligen bländad av en
cykellampa?

Erik Sandblom
my site is EriksRailNews.com
Demmpa
2005-11-18 16:17:54 UTC
Post by Erik Sandblom
[...]
Jag vill se skyltar, fotgängare, mm.

möter tyvärr inte många cyklister som använder lyse,
å dom få man möter lyser oftast ner i backen.

däremot bländar endel eu-mopeders lysen.
--
/
Demmpa