Laponialoppet 2006
Hugin
2006-01-27 23:23:04 UTC
Hej!
Hur är det med Laponialoppet 2006? Vad betyder "lilla" Laponialoppet??
Jag kommer fran Tyskland och vill har semester i norra Sverige MED
Laponialoppet!
Vem ved loppet´s tider och distanser?
Tack och hälsningar fran München!
Demmpa
2006-01-28 08:18:35 UTC
Post by Hugin
[...]
När det gäller sporter/lopp så brukar "lilla" stå för att det är
för barn/ungdommar upp till ca 15 år (vissa upp till 18 år).
Oftast är loppet betydligt kortare än huvudloppet, ibland
så kan det finnas olika längder även på "lilla" loppet och
då är det beroende av åldersklass.

Gjorde en sökning på "Laponialoppet":
http://www.eniro.se/query?q=Laponialoppet&what=se&hpp=&ax=

lilla Laponialoppet är tydligen den 1/7
http://www.gellivare.se/turism/evenemangskalender.htm

vet ej när huvudloppet är.
--
/
Demmpa
Per Elmsäter
2006-02-02 12:04:26 UTC
Post by Demmpa
Post by Hugin
Hej!
Hur är det med Laponialoppet 2006? Vad betyder "lilla"
Laponialoppet?? Jag kommer fran Tyskland och vill har semester i
norra Sverige MED Laponialoppet!
Vem ved loppetŽs tider och distanser?
[...]
Så här står det på en av underlänkarna du producerade
http://web.gellivaresportklubb.nu/?LL=1
Årligen återkommande arrangemang som körs första lördagen efter
midsommarhelgen.

--
Perre

Symfoni, en kost- och träningsdagbok
http://www.kostforum.se
Demmpa
2006-02-02 16:17:32 UTC
Post by Per Elmsäter
Post by Demmpa
Post by Hugin
[...]
Gjorde nästintill bara en sökning, läste ytterst lite på
några få träffar. Är inte intresserad av cykellopp.
--
/
Demmpa
Per Elmsäter
2006-02-03 17:16:29 UTC
Post by Demmpa
Post by Per Elmsäter
Post by Demmpa
Post by Hugin
[...]
Men jag är intresserad och tack vare din sökning hittade jag intressant
information.

http://www.kostforum.se
Demmpa
2006-02-03 17:37:04 UTC
Post by Per Elmsäter
Post by Demmpa
Post by Per Elmsäter
Post by Demmpa
Post by Hugin
[...]
Vad bra, det var det som var meningen att en/flera skulle
få nytta av infon även om inte jag är intresserad av infon,
annars så hade jag inte svarat. ;)
--
/
Demmpa